Gi-paj

Idag blev det en gi-paj till lunch. En Paj som är gjord utan vetemjöl och blir sååå god. Tycker i alla fall jag och min sambo.
En paj som man kan variera efter tycke o smak.  Idag blev det en paj med tonfisk o lök för våran del.




Här får ni receptet .

Pajskal:
4 ägg
1 dl grädde
- vispa ihop ägg och grädde och häll i en smord form. 
- Grädda i ugnen i 200 grader i ca 5 min tills pajskalet blivit " torrt " och fått lite gyllene färg.

Ta ut pajen och lägg på valfria ingredienser som tex tonfisk o lök, Räkor,pepperoni salami (starka korvskivor )eller en köttfärsröra.

- Blanda 2 dl riven ost
- 1 dl grädde
- 0,5 dl creame fraice
Häll denna blandning över pajen och lägg några skivade cocktailtomater över.

Grädda i ugnen ca 10-15 min eller tills ytan fått fin färg.
Ta ut den ur ugnen och strö över lite pizzakrydda eller timjan eller annan krydda som passar ihop med de övriga ingredienserna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0