Guldet i byrålådan

Hittade en annons i tidningen en dag om ett företag som åker runt i olika städer och värderar och köper guld.
Jag letade fram mina gamla vigselringar som jag sparat sen jag skilde mig. Hittade också ett par örhängen som jag inte använt på länge för att jag inte trivs i dom. Några andra udda örhängen fanns också plus ett hängsmycke i form av ett kors .Jag tog med mig smyckena och åkte ner till lokalen för att höra vad det var värt. Värderingsmannen ville ge mig 1000 kr för alltihop. Jag skulle få 1300 kr om jag kunde vänta med pengarna i 5 dagar och få det insatt på kontot i stället för kontantbetalning.
I och med att summan översteg 1000 kr och att jag hade med mig annonsen så fick jag 100 kr i bonus. Så det hela slutade på en summa av 1400 kr.

GÖR SOM JAG......... Gräv fram guldet i byrålådan. Damma av det och sälj det om det ändå bara ligger där.




Pengarna kommer jag spendera i ullared den 25/5 på något roligt eller onyttigt . Vi får se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0