Grötfrukost

Frukosten just avklarad. Det blev GRÖT idag.  Jag som alltid hatat havregrynsgröt har faktiskt lärt mig att tycka om det.
Det började med att Hasses föräldrar en dag frågade mig om jag ville ha gröt till lunch ? 
-Nej tack sa jag
-det är klart att du ska ha gröt sa de
-Det är bra ändå försökte jag
-Jo nu äter du lite gröt envisades de 

De ställde fram en tallrik till mig med och vem säger emot gamla människor ? Inte jag i alla fall. Jag satte mig ner och började äta och upptäckte att det inte var så äckligt som jag trodde . Jag hade en minnesbild av att gröten man fick som barn var stampig och seg som klister, men den här gröten var inte alls sån. Jag frågade vad det var för sorts havregryn och det visade sig att gröten var gjord på Fiberberikade Havregryn. En blandning av havregryn och vetekli . De här grynen finns ju i olika varumärken , som tex  AXA eller Ica Gott liv. Prova får ni se och tala gärna om vad ni tycker



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0