fettisdagen

Hej igen. Varit lite dålig på att blogga några dagar. Har jobbat hela helgen så det har inte hänt så mycket att skriva om.
Söndagskvällen bestod av 3  1/2  timmar bugg. lika roligt som vanligt och som vanligt helt slut när jag kom hem.

idag är det fettisdagen . . . och vad gör man då ? jo man äter förstås semlor. Denna underbara goda bulle som numera finns i olika utföranden. Jag föredrar den klassiska med mandelmassa o grädde. En del vill ha den med pistage i stället för mandelmassan.. Man kan ha sylt i den för de som inte tål mandelmassa. Denna goda frestelse görs också i form av tårta.(semletårta) och så fick jag höra idag av min dotter som gör praktik på konditoriet att de hade gjort semlelängder till ica idag som de bjöd sina kunder på .
En del äter sin semla tillsammans med varm mjölk. Värm mjölk och lägg ner semlan i mjölken . Har inte själv provat det utan jag vill ha kaffe till min bulle. . Vilken sort tycker ni bäst om? Och hur äter NI den?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0