Fredagsmys

Fredagen gick fort . Jagade råttor mest hela dagen...Ja dammråttor alltså. Damsugarn gick på högtryck och golvmoppen fick göra sitt.. Solen sken in genom fönstret och värmde skönt. Det var då jag såg det .... Hur skitiga mina fönster verkligen var. Det finns väl inget tråkigare än att putsa fönster ? Men det får bli lite längre fram när det blir varmare ute.
När kvällen börja närma sig så dök det upp lite kompisar till min äldsta son . Mycket trevliga ungdomar måste jag säga . Och det roliga är att de gärna tillbringar kvällen tillsammans med mig o Hasse. Det blir mycket prat ,skratt och mycket musik på hög volym ,men de trivs och det är kul. Dessvärre drabbades jag av lite huvudvärk på kvällen och orkade inte riktigt med allt stoj.
Men innan ungdomarna anlände så hade jag och älsklingen en liten mysmiddag. Menyn bestod av räkor , vitt vin ,vitlöksbaguette , ost och kex. Riktigt mysigt. Det gäller att ta tillvara på stunderna och njuta . Lite livskalitet vill jag kalla det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0